Vanuit Apployed is het mogelijk om gegevens direct naar Excel te exporten. Het scherm waar dit mogelijk is, vind je terug onder Tools > Excel-rapportages.
Hier worden alle exportmogelijkheden in verschillende categorieën weergegeven. Onder ‘Salarisgegevens’ vind je bijvoorbeeld alle Excel rapportages(zoekopdrachten) die betrekking hebben op de salarisgegevens.
Via de Acties-knop zijn er verschillende mogelijkheden beschikbaar:
- Uitvoeren – start de query om de daadwerkelijke export te maken
- Hernoemen – geef de query een andere naam
- Kopiëren – kopieer de query, zodat je deze naar wens opnieuw kunt inrichten
- Verwijderen – verwijder de geselecteerde query
Let op! Standaard zijn deze exports alleen beschikbaar voor de hoofdgebruikers. Wil je deze rechten toekennen aan een bestaand profiel? Dan kun je dat instellen via Configuratie > [Bedrijfsnaam] > Autorisatie profielen > [selecteer het profiel] > Configuratierechten.
Excel rapportages uitvoeren
Selecteer de query/export die je wenst uit te draaien en ga via de Acties-knop naar de optie Uitvoeren. Het volgende scherm zal worden weergegeven met een voorbeeld van de data.
Afhankelijk van de export/query vraagt Apployed om een peildatum of een periode. Nadat deze gegevens zijn aangevuld, is het mogelijk de bestandnaam te wijzigen. Zodra je klikt op Download zal het document beschikbaar worden gesteld als een .XLSX bestandstype.
Excel rapportages wijzigen
Het is mogelijk om de volgorde van de velden in de export/query te wijzigen, of om velden aan en uit te zetten. Selecteer eerst de export die je wilt bewerken en druk via de actieknop op ‘Kopiëren’.
Het is vervolgens mogelijk om per veld aan te geven wat de volgorde binnen de nieuwe export. Dit pas je aan door op de zes bolletjes te klikken en de desbetreffende regel te slepen naar de gewenste plek. Ook kun je aangeven of de regel zichtbaar is, door het vinkje aan te zetten.