Je hebt een e-mail en notificatie ontvangen over een door jouw manager ingepland gesprek. In Apployed kun je – via de webbrowser – naar het aangemaakte formulier gaan en de vragen daarin beantwoorden.
Invoer voor gesprek
Door op het bovenstaande verzoek te klikken, kom je in het gesprek terecht en kun je via Wijzigen het gesprek aanvullen. Door op de vraag te klikken, kun je jouw invoer aanvullen in het opmerkingenveld, onder Antwoord.
Bevroren voor gesprek
Heb je alle vragen beantwoord, dan zal jouw manager het formulier waarschijnlijk ‘bevriezen’. Wanneer het gespreksformulier deze status heeft, kun je niets meer wijzigen. Je kunt het formulier uiteraard nog wel bekijken, mocht je de vragen nogmaals willen bekijken.
Ook heb je nog de mogelijkheid om een notitie aan het gesprek toe te voegen (los van de vragen in het formulier).
Het gesprek met de manager zal volgen.
Accorderen medewerker
Het gesprek is geweest en je manager heeft de resultaten van het gesprek in het formulier verwerkt. Je manager vraagt jou via Apployed of je het formulier nogmaals wilt doornemen. Je zal het bericht ontvangen dat het formulier gecontroleerd en geaccordeerd kan worden. Wanneer je akkoord bent met de inhoud, kun je het formulier voor jou definitief maken.
Zodra je het verzoek aanklikt, kom je in het openstaande gesprek uit. De input van jouw manager zie je bij de vragen staan, eventueel met een waardeoordeel.
Als je al de vragen hebt bekeken en je het eens bent met de inhoud, kun je het formulier accorderen. Klik op Wijzigen en vervolgens op de button: Goedkeuren.
Let op: Ben je het niet eens met de inhoud van het formulier raadpleeg dan je manager.
Accorderen manager – Definitief
Om het gesprek definitief te maken zal jouw manager het gesprek nogmaals accorderen. Bij de status ‘Definitief’ kan niemand de inhoud van het formulier meer wijzigen. Alle data is bevroren. De inhoud van het formulier blijft beschikbaar ter inzage.
Gesprekken bekijken
Klik in het dashboard van Apployed (in de webbrowser) op de knop Gesprekscyclus. Hier zie je alle gesprekken die geweest zijn en die nog komen. Afhankelijk van de status van het gesprek, heb je verschillende mogelijkheden via het menu ‘Wijzigen’.
Door op het filtericoontje te klikken, kun je filteren op jaar en/of status van de gesprekken. De volgende statussen zijn mogelijk:
- Nieuw – Manager heeft een gesprek gepland. Je kunt als medewerker nog niets invullen.
- Invoer voor gesprek – Je kunt de vragen van het aankomende gesprek beantwoorden.
- Bevroren voor gesprek – Het gesprek zal binnenkort volgen, alle informatie is ‘bevroren’.
- Accorderen medewerker – Het gesprek is geweest en de resultaten zijn door je manager verwerkt in het formulier. Alle data is bevroren. Je manager vraagt je om de inhoud te accorderen.
- Accorderen manager – Je bent het eens met de inhoud, jouw manager moet nog accorderen.
- Definitief – Het formulier en de inhoud zijn bevroren. Er kan niets meer aangepast worden.