Het aanmaken van een nieuwe medewerker in Apployed is de bevoegdheid van een HR- of een Hoofdgebruiker. Waar er een nieuwe werknemer aangemaakt kan worden lees je hier.
Handmatig aanmaken nieuwe medewerker
Via Organisatie > Personeel > Medewerkersoverzicht > Acties [...] > Toevoegen wordt de wizard voor het aanmaken van een nieuwe werknemer gestart.
Niet alle velden zijn verplicht bij het aanmaken van een nieuwe werknemer. De verplichte velden zijn rood en met een sterretje gemarkeerd.
Maak je gebruik van de Apployed Salaris Service? Dan is het zaak om de werknemer zo volledig mogelijk aan te vullen.
Let op! De laatste stap van het aanmaken van een nieuwe werknemer is het activeren van een gebruiker. Deze stap komt alleen omhoog indien er onder het veld Zakelijk e-mailadres een waarde is ingevuld. Wil je een gebruiker achteraf aanmaken? Lees dan Gebruikers aanmaken/beheren.
Onboarding medewerker
Ook is het mogelijk om een werknemer aan te maken in Apployed via de onboarding-module. In de onboarding wordt een nieuwe werknemer per mail uitgenodigd om zijn/haar eigen dossier in te voeren. Raadpleeg hiervoor onze handleiding.